, ,

ساختمان و اجزاء تشکیل دهنده در تعمیرات ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک 2

تعمیرات ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک

ساختمان و اجزاء تشکیل دهنده در تعمیرات ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک

در زمینه تعمیرات ماشین لباسشویی در بخش تعمیرات لوازم خانگی در تعمیرگاه لوازم خانگی یا تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی و خدمات پس لز فروش لوازم خانگی : میکروسوئیچ – اگر قبل از بسته شدن درب ماشین ، دستگاه شروع به آب گیري نماید و یا اگر به عللی در هنگام کار ماشین، درب باز شود و در همان حالت ماشین بکار خود ادامه دهد و یا اگر کودکی به ماشین نزدیک شده و درب آن را باز کند و عملیات ماشین متوقف نشود و اگر جمیع موارد مذکور ایجاب می کند بمحض باز شدن درب و یا حتی قبل از آن که درب کاملا بسته نشده باشد، ماشین قادر به استارت و آغاز عملیات شستشو نباشد.

در زمینه تعمیرات ماشین لباسشویی در بخش تعمیرات لوازم خانگی در تعمیرگاه لوازم خانگی یا تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی و خدمات پس لز فروش لوازم خانگی : از اینرو همیشه فاز مدار پس از کلید تایمر و قبل از آنکه به سایر اجزاء الکتریکی مدار برسد از میکروسوئیچ عبور می کند میکروسوئیچ (کلید فشاري حفاظتی ) معمولا” پشت درب بدنه خارجی جنب لاستیک دور درب و در کنار قفل قرار می گیرد و پس از آنکه زبانه قفل کاملا” در محل خود مستقر شد به اهرم میکروسوئیچ فشار وارد نموده و آن را به حالت وصل در می آورد. با بسته شدن میکروسوئیچ سایر قسمت ها نیز داراي فاز بوده و می توانند عملیات شستشو را انجام دهند. براي تست میکروسوئیچ نیازي به خارج نمودن آن از محل استقرارش نیست بلکه می توان دو سیمی که از تایمر به طرف میکروسوئیچ رفت و بر گشت نموده را پس از یافتن به اهم متر متصل سازیم .

در زمینه تعمیرات ماشین لباسشویی در بخش تعمیرات لوازم خانگی در تعمیرگاه لوازم خانگی یا تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی و خدمات پس لز فروش لوازم خانگی : اگر با بسته شدن کامل درب ، عقربه اهم متر منحرف شود میکروسوئیچ سالم است در غیر این صورت یا عیب از میکروسوئیچ است یا میکروسوئیچ سالم بوده اما از محل استقرار خود خارج شده و یا درب بطور واقعی بسته نمی شود که معمولا” عیب آخر مربوط به خراب شدن لاستیک دور درب است. در صورت خراب بودن میکروسوئیچ آن را پس از باز نمودن قسمت جانبی لاستیک دور درب ( طرف قفل درب ) از بدنه جدا نموده و در صورت امکان تعمیر نمایید. اگر مشکل جدي است مانند شکستن اهرم و … میکروسوئیچ را تعویض کنید.

تعمیر ماشین لباسشوئی
در زمینه تعمیرات ماشین لباسشویی در بخش تعمیرات لوازم خانگی در تعمیرگاه لوازم خانگی یا تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی و خدمات پس لز فروش لوازم خانگی : المنت (گرمکن- هیتر ) – ساختمان المنت دقیقا” مشابه المنت بکار رفته در آب گرمکن است . ابتدا سیم کرم نیکل یا کرم آلمینیوم درون پودر چینی یا سرامیک نسوز قرار گرفته و سپس جهت ممانعت از نفوذ آب و رطوبت آن را درون یک محافظ فولادي قرار می دهند. المنت درون دیگ فرعی قرار می گیرد و در توان هاي مختلف ساخته شده و استفاده می شود . آب بندي المنت بوسیله لاستیک محافظش صورت می گیرد از اینرو هرگز نباید المنت را در حالیکه درون دیگ آبی وجود ندارد به برق متصل نمود. براي تست المنت استفاده از لامپ سري ، اهم متر یا اتصال چند ثانیه اي مستقیم به برق توصیه می شود.
در زمینه تعمیرات ماشین لباسشویی در بخش تعمیرات لوازم خانگی در تعمیرگاه لوازم خانگی یا تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی و خدمات پس لز فروش لوازم خانگی : قفل مغناطیسی درب – همانگونه که در مورد میکروسوئیچ ذکر شده باز شدن درب ماشین در زمان شستشو و در حالیکه دیگ تا حدودي پر از آب است می تواند محیط منزل را آلوده سازد زیرا آب مخلوط با پودر رختشویی به بیرون از ماشین می ریزد. کاربرد میکروسوئیچ این حسن را داشت که در صورت بروز چنین اشتباهی مدار ماشین قطع می شد. در بعضی از ماشین ها زمینه این اشتباه را از بین برده اند .

ساختمان و اجزاء تشکیل دهنده در تعمیرات ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک 2

پس از روشن شدن ماشین (البته مشروط به بسته شدن کامل درب ) یک رله مغناطیسی زبانه درب را در اختیار گرفته و به هیچ وجه درب ماشین باز نمی شود . در صورت اعمال نیروي بیش از حد دستگیره قفل درب خواهد شکست. درب زمانی باز می شود که اولا” برق ماشین قطع شود (تایمرخاموش شود ) ثانیا” حد اقل مدت 2 دقیقه از خاموش شدن دستگاه بگذرد تا آثار مغناطیسی درون قفل مغناطیسی کاهش یافته و زبانه قفل درب رها شود. در بعضی از ماشین ها میکروسوئیچ و قفل مغناطیسی در یک مجموعه گنجانیده شده اند.

در زمینه تعمیرات ماشین لباسشویی در بخش تعمیرات لوازم خانگی در تعمیرگاه لوازم خانگی یا تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی و خدمات پس لز فروش لوازم خانگی : ترموستات یا هیتر استات – از آنجا که جریان مصرفی هیتر بالاست و توسط تایمر مرتبا” در حال قطع و وصل است ، این احتمال می رود که بر اثر کار زیاد و مداوم ، سطح کنتاکت هاي تایمر مربوط به هیتر فرسوده شده و به یکدیگر جوش داده شوند. در این صورت هیتر در تمام مدت کار ماشین که گاها” به 3 ساعت و نیم نیز می رسد در مدار خواهد بود رسیدن دماي آب به نقطه جوش علاوه بر البسه داخل ماشین، رابط هاي پلاستیکی و شلینگ ها را نیز فرسوده می سازد. از اینرو استفاده از هیتر استات ( ترموستات ) اجتناب ناپذیر است. هیتر استات در واقع مشابه ترموستات بی متالی در سماور برقی عمل می کند.

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *